Hösten närmar sig nu med stormsteg efter en fantastisk sommar. Som vanligt har trycket varit stort på vårt vägnät men som dom flesta känner till har vi löpande försökt göra insatser för att förbättra standarden där behovet är som störst.
Vi har även lämnat in våra synpunkter på detaljplanerna i Frösakulls centrum, där vi framför allt har pekat på de enorma utmaningar som kommer att föreligga kring trafiksituationen om förtätningen sker i den omfattning som föreslås. Vidare har vi tillskrivit kommunen om utfarterna ut på Kungsvägen som för många boende upplevs som trafikfarliga. Tyvärr har vi inte fått gehör för våra synpunkter så här långt i processen.
Uppgraderade gång och cykelvägen från Frösakull till Ranagårdsskolan kommer i närtid att startas upp av kommunen. Allt för att säkerställa bra underlag men också öka trafiksäkerheten längs hela sträckan.
Just nu pågår också en inventering av områdets belysningsstolpar och behovet av trädklippning kring dessa. Styrelsen genomförs också en kartläggning av de fastigheter som på eget bevåg asfalterat sina infarter på vägföreningens mark och på så vis begränsat möjligheten till dränering. Respektive fastighetsägare kommer att informeras när kartläggningen är genomförd.
Som information kommer styrelsen vid sitt sammanträde i oktober att planera för åtgärder som kommer att genomföras under kommande halvår och ser gärna att det kommer inspel från medlemmar via info@frosakullsvagforening.se.