På förekommen anledning vill vi i vägföreningens styrelse informera om att det är Halmstad kommun som ansvarar för snöröjningen, efter beslut i kommunfullmäktige, inom hela Frösakull. Under föregående helg hanterades detta inte på bästa sätt och huvudskälet, vad vi förstår, är att den nyligen upphandlade entreprenören, inte lyckades leva upp till förväntningarna.

Vi kan inte annat än att hoppas att det fungerar betydligt bättre framöver och påminner också om att stenar och annat på vägrenen är förbjudna.