På förekommen anledning vill styrelsen påminna om att vägrenen, c:a 1 meter från tomtgräns till vägbana, är vägföreningens mark. För att nyttja denna yta vid renoveringar, lägga stenar, plantera träd mm, krävs tillstånd av föreningen.

Speciellt vädjar styrelsen till fastighetsägare/medlemmar som nyanlägger upp/infart till sina fastigheter över vägrenen att beakta att dräneringsmöjligheten i vägkanten finns kvar, då detta krävs för att dräneringarna i området ska fungera. Kontakta gärna styrelsen för rådgivning och vägledning i dessa frågor.

-12-

Styrelsen önskar alla medlemmar en God Jul och ett Gott Nytt Frösakullsår !